Dagens ridpass - dutti ponnii

Idag red vi ut i skogen eftersom de va för blött på banan... Eller skogen och skogen, vi red på en grusväg.. hehe..
Skrittade och travade. Trolle känndes bra. Han va pigg o sprang på bra på väg ''bort'' men sen på vägen hem blev han lite off.. han ville ut o springa mer!! Gullet<3
 
Testa lite nya grejjer på han idag också. Dels ett nytt bet - ett rakt gummibett och sedan även en kortare sadelgjord eftersom min prestige sadel har glidit runt lite typ.
 
Och om jag börjar med bettet så funkade de bra tycker jag. De är ju lite annat att rida på ett rakt ett än att rida på ett 3 delat. Men trolle lyssnade bra på det och gick bra i form också. Fast nu red vi ju bara på en väg men aa. Tror inte jag ska rida på detta i dressyr för jag har hört att de inte är så bra att rida på raka bett i dressyr, har jag rätt eller fel? Men ska kanske prova hoppa på de och se hur han är då! I ''skogen'' funkade de jätte bra iaf :)

Sen till sadelgjorden så funkade den också, bättre än den lite längre iaf. Men den gled fortfarande lite på snedden men med denna va de mycke bättre, så nu hoppas jag att jag kan börja hoppa med den sadeln igen! :)
 
Väldigt nöjd med honom idag iaf :) Bjuder på två bilder från idag:
 
Och ja jag vet att ni aldrig har sett någon snyggare outfit, haha. Men jag skyller på att de inte är nån som ser en ute i ''skogen'' ;)
 


Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0