Header bild

Hej!
Idagens design hjälp tänkte jag lära er hur man lägger in en egen header bild!

Steg 1.
Skapa en bild (som vanligt)
Men du ändrar bredden till 800 ist för 400!
Sen klickar du där jag har ringat in.
Först höger klickar du sen klcikar du där
det står : Öppna länk i ny flik.


Sen kopigerar du koden där uppe som jag har ringat in!

Klicka på bilden!

Steg 2.
Gå in i din stilmall

klicka PÅ BILDEN!

Leta uppo följadee koder:

#header {
background: transparent url
( klistra in din kod här ) no-repeat center;

Inom paranteserna så tar du bort koden som står där och klistrar in din kod ist!

Glömm inte att klicka på förhandsgranska innan du sparar!

Hoppas ni förstår om inte släng in en komentar så ska jag försöka förklara bättre!


Puss



Skrivet av: ♥Maaliin♥

Jag hittar inte den koden :( ungefär var finns den ?

2010-12-28 @ 15:17:14
Skrivet av: Lina

jag hittade inte heller den koden...

Svar: om du vill kan jag lägga in din header åt dig? :)
Frida

2012-06-19 @ 22:47:54
Bloggens namn: http://liinaluundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0