Mina mål med Duchess (kortfattat)

Ja.. Eftersom några stycken har frågat så kan jag väl skriva vad jag har för mål med duchess.

Hoppning
Nu hoppar vi inte så högt än, p.g.a att hon har ju varit halt.
Men snart är vi i full tävlings kondition.
Jag har planerat in en del tävlingar.
Dock finns de inte så många regionala här i närheten, vilket är tråkigt tycker jag.
Men mina mål för sommaren är att komma upp och tävla några LA med henne.

Dressyr
Ja vi jobbar på.
Mitt mål i dressyr är att komma ut på tävlings banan lite mer.
För de missar många hoppryttare, DRESSYREN ÄR SUPER VIKTIG.
Jag säger inte att man måste tävla men jag vill göra det för då får man e om träningen har gett några resultat :)
Men men de är ungefär de jag har i dressyr.

Övrigt
Jag vill träna frihets dressyr med duchess, så jag kan ha henne lydig från marken.
Få henne att stegra på komando.
De är kanske inget mål, men ett litet önskemål eller hur man ska säga.

Hoppas ni förstår hur jag tänker,
annars är de bara att fråga! :)









Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0