Svaren på frågestunden!

Annie undrar:
1. Hur högt har du hoppat som högst på häst & ponny?
2. Favorit tävlingsplats?

Svar: 1. På häst vet jag inte riktigt, hehe har inte hoppat så många hästar.. Men kanske 1m. Och på ponny tror jag de är 130cm :)
2. Har ingen direkt favorit, men älskar hemma tävlingarna (alltså på SRK) och så tycker jag även att Ludvika RK har bra tävlingar :)


Amanda<3 undrar:
1. Hur länge rider du fram innan du ska tävla? Förklara lite hur du rider fram också, alltså typ hur länge du travar, galloperar, hur mycket du hoppar, vad du gör för nå övningar eller va man ska kalla det, alltså typ volter, övergångar, skänkelvikningar mm..ja du fattar nog ;)
2. Vilken är din favorit butik att handla kläder i?
3. Vilka bloggar läser du, finns de nån bra du kan rekomendera?
4. Vad är dina mål med Trolle inför nästa år? :)
<3333333333333333333333

Svar: Du ställer så bra frågor, så svaren blir lite långa xD
1. Oj, heheh. Det är olika från häst till häst, Men de som jag gör med alla hästar är att kolla så gas och broms funkar (för det är väldigt viktigt ;)), flyttar lite undan båda skänklarna och formar dom ordentligt i sidorna så att dom blir mjuka! På framridningen har jag inte så höga kvar utan chekar mest av så att allt funkar. Sen när jag går in på framhoppnningen då jäklar sätter jag fart heheh.. Nej men då sätter jag mer press och kräver mer av pollen. Börjar hoppa på de lilla hindret till de känns bra , sedan tar jag räcket ett par ggr och sedan oxern. PÅ vissa hästar behöver jag kanske bara hoppa 3-4 språng medans andra hästar behöver flera språng på sig ;)
2. "Vanliga kläder" handlar jag mest på Kappahl , vet inte varför utan de har bara blivit så xD
"Häst kläder" köper jag helst på Aubiose eller ryttarstugan , bara massa märkes grejer ju ;) hehe..
3. Jag läser DIN, den är ju bäst ;) hehe. Nej Men jag tror redan du läser alla som jag läser ;)
4. Oj , svår fråga.. Jag vet inte riktigt. Har inte satt något direkt mål. Men att komma ut påtävlingsbanorna är väll nummer ett. Kan inte riktigt svara på denna frågan nu eftersom jag bara har haft honom i 1 månad. Men i början på nästa år lovar jag att jag kan svara på den frågan ;)


Eve<3 undrar:
Vad är din favorit efter rätt? :-D<3

Svar: oxfilé med klyftpotatis eller tacos :D


fanny undrar:
Hur mycket sålde ni duschess för ?:)

Svar: några tusen , och du stavade Duchess fel.


carro undrar:
Hur mycket köpte ni toledo för ?

Svar: några tusen


Maja undrar:
Vilket är ditt favorit hästmärke?
Saknar du ditt långa hår?
Vilken färg tycker du är snyggast på Toledo?
Vilken färg tycker du är snyggast på Duchess?
Vilken är din bästa kompis?
Vilka bloggar läser du?
Älaskar din blogg! ;) <3

Svar: åh svårt.. på kläder , alltså häst kläder är de det nog Kingsland. på grejer till hästen vet jag inte riktigt.. gillar bl.a. schockemöle, GG, KL och JW ;)
Nej , gillar mitt hår bättre nu!
Tycker han passar väldigt bra i mörk blå :) rosa också, men han är ju kille så jag låter bli dom rosa grejerna på honom ;)
Duchess passar i typ allt utom rött ;) Men snyggast är nog endå vitt eller mörkblått.
Hm.... har många jättebraiga kompisar men min bästa kompis är nog endå
Amanda för henne har jag kännt mer än halva mitt liv ! <3
Haha, läser inte så många bloggar faktist... förut läster jag jätte många men nu har jag slutat och jag vet inte varför.. hahah..
Tack så mkt! :)


Cilia undrar:
Bajs?

Svar: är gott.... nått mer ?


Madde
 undrar:
Rider du med sporrar?
Hur gammal var du när du fick Star?
Har du ramlat av och skadat dig ALLVARLIGT?
Hur gammal var du när du tävlade för första gången, och vilken ponny tävlade du då med?:)

Svar: Ja oftast , men endast med en kort trubbig sporre.
Hm... 2007, 9år
Jag har rammlat av och brutit nyckelbenet 2ggr.
Första gången jag tävlade lokalt var på star i maj 2008 , då var jag alltså 10år (nästan iaf..)


Madde undrar:
hur många schabrak har du?
hur många täcken har du?
hur många benskydd har du?
vart brukar du köpa schabrak , träns m.m ? ;)

Svar: runt 50st tror jag , alltså alldeles för många..
ingen aning.
många.
Aubiose, hööks och ryttarstugan är där jag oftast handlar.


_____________________________


Tack för alla frågor , ni har verkligen varit påhittiga och dom flesta var riktigt roliga att svara på! :)
Och ni vet att det är bara att säga till om ni inte är nöjda med svaren , för då ska jag försöka förklara/svara ännu bättre! :)


Skrivet av: Eve<3

Bra svarat;) men jag frågade igentligen " vad är din favorit EFTER rätt?" men nu vet jag ju en sak mer;)

<3

2011-11-23 @ 21:15:22
Bloggens namn: http://evelinakung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0