Dagens klubbtävling i dressyr

 
Eftersom hästbussen inte startade imorrse så blev vi lite sena iväg.
Så de blev lite stressigt när vi kom dit.
 
Men på framridningen, som var på utebanan och det var ungefär 3 dm snö på den..
Han var lite stel till en början men efter ett tag blev han riktigt mjuk och fin.
Kunde ju dock bara skritta och trava där.
 
Så när jag fick komma in i kolektingring (stavning?) galopperade jag fram honom. Men fick aldrig nån bra kännsla i galoppen. Men i traven kändes han super bra faktist!
 
Väl inne på banan var han som skjuten ur en kanon. Han bara sprang och lyssnade knappt på mig. Han till och med bockade lite, haha. Fast detta var som tur var innan jag hade fått startsignal.
När jag började rida programet känndes han fin, och det känndes bra hela första trav delen.
Sen mitt i programet var det fri skritt och efter de gick de bara nerför :/
I galoppen drog han upp huvudet och bara SPRANG!
 
Men med tanke på förutsättningarna så är jag NÖJD. Inte över lycklig direkt. Men nöjd.
Vi slutade iaf på 53%. Och förra gången vi red för denna domaren och detta program, red vi på 50%.
Så de va ju en liten förbättring iaf :)
Och som sagt, han va skit fin i traven!

Duktig ponnie <3
 
 


Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0