Lite tankar..

Människor är vi alla. Vissa är bättre än andra. Vissa påverkar mig bra andra dåligt.
Jag har haft och har både bra och dåliga människor runt mig. Det har nog vi alla haft.
Jag har lärt mig att inte lite på folk för snabbt och heller inte lita FÖR MYCKET på folk.
 
"Säg inte för mycket till en du litar på, för den DU litar på litar även på någon annan"
 
I 7:an gjorde jag världens tabbe. Litade alldeles FÖR MYCKET på en person som senare gav mig en smäll på käften och sa byebye.
Detta gjorde ju att jag lärde mig "den hårda vägen" hur man inte ska göra. Men fine, nu vet jag det. Man lär av sina misstag.
 
Sen är det klart att det finns fina trogna människor också. Men dom är riktigt få.
Jag har haft turen att möta en sådan människan, som är så där riktigt ärlig och trogen. Och henne håller jag riktigt hårt <3
För sådana som dig finns det inte många av.
 
Jag själv är långt ifrån den jag igentligen skulle vilja vara. Men jag jobbar på det varje dag.
Försöker svälja tankarna och ORDEN som ploppar upp i mitt huvud i stället för att säga de jag tänker/tycker och kanske på så sätt såra en annan person.
Men fine, jag tycker absolut att man får tycka illa om folk. Man behöver inte älska alla.
Men att säga dumma saker till någon är verkligen usch och fy!
 
Jag kan göra det ibland, jag vet. Men jag jobbar på det.
Bara svälja orden istället för att ge ett kaxigt "svar på tal".
 
Så mitt råd till all männsikor där ute: tänk efter innan ni öppnar käften. För bara ett litet ord kan såra så sjukt mycket.
 

Skrivet av: a<3

Du är världens bästa! Så vacker både på in och utsidan. Älskar dig min vän <333333333333333333333333333333333333333333333333333333

2012-12-14 @ 19:19:45

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0