dagens ridpass

Hej på er!
Lovade ju att skriva om dagens rispass, och jag håller vad jag lovar även om det är mitt i natten och jag är skit trött...

Red som sagt i ridhuset. Kände inget konstigt med hans hov när jag red och mamma och kollade och hon kunde inte se att han va oren eller nå sånnt så jag red på som vanligt :)

Till en början va trolle iaf ganska stel i höger sidan, vänster va han bra i.
Men höger sidan släppte snabbt och han blev väldigt fin!
Jobbade övergångar och skänkelvikning, funkade bra idag!
Sen kom vi till galoppen då blev det kaos.. Han blev stark och lyssnade inte så mkt på mig..
Tror han va lite trött oxå. Fick igenom det jag ville på slutet iaf.
Så travade av honom sen och då va han riktigt fin igen! :)
Så vi har lite att jobba på i galloppen men traven sitter hur bra som helst nu!!
Känner att jag vet hur jag ska inverka på honom nu och då blir det riktigt bra! :)

 


Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0