En stjärna som lyser starkt på himlen

Kollade på några gammla filmer igår och får nästan en tår i ögat när jag kollar på mig och Duchess.
Våran resa ihop va amazing, helt seriöst!
Jag utvecklades, hon utvecklades, vi utvecklades. Tillsammans♥



Jag kan inte säga att jag alltid kom hem med ett leende på läpparna efter varje träning..
Ibland ville jag inte ens ha kvar henne... så var de faktist!
De är en ponny med ett j*vlans humör, rödhårigt sto enda ut i hovlederna.
Bestämmer hon sig för något då är de så!!
Hon hade sina egna viljor liksom.

Men oftast var hon ju snäll och ställde upp till 100 för mig.



Vi vann toltalt 15 klasser tillsammans.
15 gånger fick vi rida först på ärvarvet, och de älskade duchess mer än allt!
Hon blev nästan sur när hon inte fick springa först, tex när vi kom tvåa eller nått. haha gullponny!

I Ludvika när vi var där och tävla i början på 2011, det var hennes första tävling efter att hon hade varit halt.
Då vann vi, och hon tyckte de va så jäklans kul att springa ärvarv så när jag skulle gå ut från ridhuset vände hon åt andra hållet och bocka så jag flög av. Haha, hon ville springa mer!!



Tyvärr var det ju en hel del som kom ivägen för oss när det gick som bäst...
Hon blev halt och vi var borta från tävlingsbanorna i ett halv år..
Sen bröt jag nyckelbenet... Vilket också gjorde att vi inte kunde tävla på några månader..
Men det är sånt man måste räkna med..
Men det är klart att jag tror att vi skulle kommit mycket längre om vi inte hade varit med om dessa saker..
Eller tror, jag VET!





Asså kolla pnnyn!
Hon är så j*vla grym!
Snabb som satan och vändbar som en liten katt!! wiiie

Det är klart jag saknar de här!
Jag saknar de mer än allt annat i hela världen.
Jag skulle göra allt för att åter uppleva alla dessa studer med duchess.
När man har ridit klart sin ritt och speakern säger "0+0 fel och tar ledningen".
Den kännslan är obeskrivlig, de härligaste man kan vara med om!!



Det jag vill säga är att även om inte jag hann komma så långt med denna ponny (pga av skadorna).
Så tror jag att med rätt ryttare kan denna ponnyn gå hur långt som helst!!
När jag sålde henne var hon i sitt livs form och det är hon än!

Världens bästa Duchess!
Jag älskar dig ♥




























Skrivet av: Ida

Ni är så himla fina ihop, passar verkligen jättebra tillsammans!



Synd att det blev som det blev, men ni är fortfarande riktigt duktiga båda två!



Men nu är hon hos Amanda och kommer göra henne lika glad, och du och Trolle kommer verkligen komma långt tillsammans! :)

2012-05-06 @ 22:43:22
Bloggens namn: http://idatysk.blogg.se/
Skrivet av: sara

å vilket bra inlägg=)

duchess är en toppen ponny

ni var så fina å de är även amanda å hon=)

2012-05-07 @ 10:23:29
Bloggens namn: http://saraochroxy.blogg.se/
Skrivet av: a<3

Finaste Duchess och bästaste du <333333333333333333333333333333333333333333333333333

2012-05-07 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0