Studieresa med SRK - DEL 2

Ja nu har jag tänkt och berätta lite om gårdagen. Var ju som sagt på studieresa med ridklubben. Vi åkte först buss till Täby Ryttarcenter. Där fick vi en "rundvisning" på anläggningen. Sedan fortsatte vi med buss till Lövsta Stuteri och fick även där en "rundvisning". Efter det var det donken som gällde sedan bussresa hem.
______
 
DEL 2 - Lövsta Stuteri
Kan börja med att säga att jag inte hade läst på om detta innan alls, så jag fick en ganska stor chock när jag insåg va det var, hehe.
Det är ju där Tinne Vilhelmssons hästar står uppstallade och det är även hon som är chef för stuteriet.
Lite fakta om Tinne för er som inte vet vem det är (informationen är tagen från wikipedia):
-----------
Tinne Eva Caroline Wilhelmsson Silfvén har deltagit i sex olympiska spel och flertalet stora tävlingar. Hon bor på Lövsta Gård där hon är stuterichef för Lövsta Stuteri. Tinne har ett nära samarbete med Antonia Ax:son Johnson som äger Lövsta. Tinne har 5 SM-guld och 9 SM-medaljer. Dessa medaljer är tagna med sex olika hästar. Endast Louise Nathhorst har tagit SM-medalj på fler antal olika hästar (åtta)
-----------
 
Kan också tillägga att det är i dressyr. Senast i sommras deltog hon ju i OS i London. Hon blev då 11 individuelt och laget kom 5:a.
Vi fick som sagt en visning runt denna gård. Och perfektion var ju bara förnamnet. Blev sjukt avundsjuk! Det var riktigt, riktigt fint kan ja lova :)
 
Hästen Tinne Vilhelmsson red OS på i år. Minns inte vad den hette men tror den kallades för Anton iaf :)
 
 
Tinnes hästar
 
Sötaste Alice :)
 
En av alla rosett tavlor som hängde i stallet
 
OS rosetter
 
 
Sadelkammaren, inte ett damkorn någonstans
 
Rosett från världscupen
 
 
OS schabraket
 
 
OS rosetten från London i sommras
 
Placketer i MASSOR
 
 
Skrittmaskinen som var under tak, sjukt fin
 
Utebanan
 
Ridhuset
 
Denna gård får 4 av 4 tummen upp av mig och amanda ;)
 
I framtiden vill jag också bo på en sån här fin gård. Never say never!
_____
 
Till sist vill jag bara säga att denna resa var sjukt rolig. Bussresorna var kaos, shit vad jag skrattade.
Alla SRK:are är alltid så posetiva och de är härligt :)
För er som inte har varit på dessa två ställen som vi besökte igår kan jag säga att jag starkt rekomenderar det!! Specielt Lövsta Gård/stuteri, får ni chansen att komma dit TA den för ni kommer inte ångra er de lovar jag!
 


Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig? :)

Din e-postadress: (syns inte på bloggen)

Ditt bloggnamn:

Kommentar:

Tack för din komentar!
RSS 2.0